Potreby a dôvody zmeny prístupu, postoja a myslenia v školskom prostredí
Na úvod sa účastníkom prihovoril Peter Fiabáne, primátor Žiliny
Prednášajúci a témy
Daniel Hevier : Zmena školstva zdola a príprava školstva na budúcnosť, ktorá sa začala včera.
Martina Jankolová: Zmena je prirodzený jav – hlavné faktory spôsobujúce tlak na zmenu – aplikácia v praxi. Postoj ľudí voči zmenám a efektívna reakcia na rôzne postoje, komunikácia a motivácia ľudí v procese zmeny.
Bohumil Kartous: Závratná rýchlosť, premeny sveta, v ktorom žijeme, neustále stúpa. Digitálna džungľa, v ktorej sme sa ocitli, vytvára úplne nové evolučné podmienky. Ako v týchto podmienkach spokojne žiť a nie iba prežívať.
Péter Urbán: Učíme (sa) samostatne myslieť a zodpovedne konať na základe hodnôt, vedomostí a dát. Alebo nie je dôležité vedieť z toho odpovedať, ale vedieť to robiť. Zmeny v cieľoch, obsahu a formách vzdelávania na ZŠ.
Miroslava Duranková: Dajme charakteru prioritu! Prečo by sme zo všetkých priorít a noviniek, ktoré sa na nás vo vzdelávaní valia mali dať prioritu práve charakteru a jeho rozvoju? Prečo je charakter kľúčom k úspechu vo vzdelávaní?
Michal Gregor: Umelá inteligencia vstupuje do oblasti vzdelávania. Prináša so sebou zásadné zmeny, ktoré si ako pedagógovia nemôžeme dovoliť ignorovať. Zamyslíme sa, akým spôsobom chceme vzdelávať a aké zručnosti je u žiakov potrebné budovať.
Lektori workshopov a témy
Viera Lasáková: Školský mentoring – ako sa líši od koučingu, ako prebieha a čo prináša učiteľom a školám. Praktický worshop, v ktorom si zažijete účinky mentoringu a z ktorého budete odchádzať s porozumením, čo vie priniesť vašim školám.
Alexandra Hučeková: Jazykový akčný plán – workshop, ktorý pomôže učiteľom vytvoriť plán na podporu žiakov v konaní v cudzom jazyku. Účastníci získajú pohľady na aktivity, ktoré umožňujú žiakom aplikovať svoje jazykové schopnosti v praktických situáciách.
Jana Chynoradská: Prístup zameraný na potreby žiaka. Sebarozvoj učiteľa Learn & Lead (Uč sa a veď!). Podpora rozvoja učiacich sa organizácií a zdieľanie znalostí.
Filip Gábor: Vzdelávanie a gamifikácia – využívanie herných mechanizmov v učení. Základné nástroje, ktoré sa dajú použiť pri zavádzaní hravých a herných prvkov do procesu učenia.
Terézia Mihalovič Lukáčová: Inovácia vzdelávania cez príklad Estónska a Fínska – čo týmto krajinám pomohlo sa dostať na špičku najkvalitnejšieho vzdelávacieho systému vo svete – čo sú drobnosti, ktoré zaradili učitelia priamo na školách.