Hodnotenie je jedna z úloh učiteľa, ktorej sa nevyhne. Jedným z princípov filozofie lenivého učiteľa je dobrá klíma, ktorá závisí aj od toho, ako učiteľ žiakov hodnotí. Ako však nedávať zlé známky a zároveň udržať aj vonkajšiu motiváciu žiakov k učeniu? Najmä ak učíte predmety, kde sú tlaky externého overovania – ako dosiahnuť požadovanú úroveň vedomostí? Workshop je určený nielen učiteľom, ktorí absolvovali prvú časť. Stačí byť otvorený iným pohľadom a mať chuť sa dozvedieť o práci Lenivého učiteľa viac. Téma hodnotenie je aktuálna pre všetky stupne ZŠ.
O lektorovi:
Marek Matuška- Stredoškolský učiteľ prírodovedných predmetov, skúsený mentor, lektor. Venuje sa nielen fyzike a chémii, ale aj modernej didaktike, mäkkým zručnostiam, osobnému rozvoju či tvorivému písaniu.
O workshope:
Obsahovo sa dotkneme tém:
- Druhy hodnotenia – sumatívne, formatívne, slovné…
- Sebahodnotenie a vzájomné hodnotenie žiakov
- Hodnotenie výuky a učiteľa žiakmi
- Kritériá hodnotenia
- Nevýkonové hodnotenie
Formy práce – workshop bude založený na zážitku a interaktivite, veľa budeme diskutovať o problémoch s hodnotením a predstavíme si stručne základné myšlienky tejto filozofie.
Absolvent odíde z workshopu s tým, že dokáže:
- Meniť pohľad na svoje spôsoby hodnotenia a redukovať stres a napätie na hodinách vyplývajúce z nesprávneho prístupu
- Rozšíriť si obzory a hľadať nové spôsoby a prístupy k hodnoteniu
- Prenechať viac zodpovednosti za hodnotenie žiakom
- Získať nadhľad nad priebehom moderného vyučovania, pretože zmena v hodnotení môže viesť aj prehodnoteniu ostatných metód
Rozsah: 4 hodiny