Spätná väzba je podstatným prvkom komunikácie. Nevyhne sa jej ani učiteľ pri práci so svojimi žiakmi. Väčšinou ju vidí v tvárach žiakov, ale je dôležité im ukazovať aj jej iné formy, pomalé i rýchle, rôzne štruktúrované, ústne aj písomné. Vďaka tomuto vzoru ju budú vedieť používať aj v živote a čoskoro sa stane bežnou obojsmernou súčasťou kvalitnej vyučovacej hodiny. Rovnako reflexia je nám blízka. Hlavne v hlbokom vnútri veľmi často premýšľame a analyzujeme situácie, v ktorých sa každodenne vyskytujeme. Niekedy si to neuvedomujeme, a je to škoda. Obe aktivity sú aj súčasťou formatívneho hodnotenia.
Ako sa naučiť dávať a prijímať feedback?
Ako s reflexiou pracovať a ako ju zaviesť na vyučovaciu hodinu
Lektor:
Marek Matuška- Stredoškolský učiteľ prírodovedných predmetov, skúsený mentor, lektor. Venuje sa nielen fyzike a chémii, ale aj modernej didaktike, mäkkým zručnostiam, osobnému rozvoju či tvorivému písaniu.
O workshope:
Prebieha kombinovanou formou. Časť myšlienok je prezentovaných, o ďalších sa diskutuje a niektoré je možné vyskúšať si zážitkovou formou.
Témy:
- Potreba feedbacku a reflexie na vyučovaní
- Pravidlá a formy feedbacku
- Zaradenie reflexie do vyučovacích hodín
- Aplikovať pravidlá feedbacku na seba, kolegov i žiakov
- Zaradiť feedback v rôznych podobách do svojich vyučovacích hodín
- Vytvárať otázky aj priestor na reflexiu aktivít na vyučovaní