Feedback a reflexia hodín

Spätná väzba je podstatným prvkom komunikácie. Nevyhne sa jej ani učiteľ pri práci so svojimi žiakmi. Väčšinou ju vidí v tvárach žiakov, ale je dôležité im ukazovať aj jej iné formy, pomalé i rýchle, rôzne štruktúrované, ústne aj písomné. Vďaka tomuto vzoru ju budú vedieť používať aj v živote a čoskoro sa stane bežnou obojsmernou súčasťou kvalitnej vyučovacej hodiny. Rovnako reflexia je nám blízka. Hlavne v hlbokom vnútri veľmi často premýšľame a analyzujeme situácie, v ktorých sa každodenne vyskytujeme. Niekedy si to neuvedomujeme, a je to škoda. Obe aktivity sú aj súčasťou formatívneho hodnotenia.

Ako sa naučiť dávať a prijímať feedback?
Ako s reflexiou pracovať a ako ju zaviesť na vyučovaciu hodinu

 

Lektor:  

Marek Matuška- Stredoškolský učiteľ prírodovedných predmetov, skúsený mentor, lektor. Venuje sa nielen fyzike a chémii, ale aj modernej didaktike, mäkkým zručnostiam, osobnému rozvoju či tvorivému písaniu.

 

O workshope:

Prebieha kombinovanou formou. Časť myšlienok je prezentovaných, o ďalších sa diskutuje a niektoré je možné vyskúšať si zážitkovou formou.

Témy:

  • Potreba feedbacku a reflexie na vyučovaní
  • Pravidlá a formy feedbacku
  • Zaradenie reflexie do vyučovacích hodín
 
Absolvent odíde z workshopu s tým, že dokáže:
  • Aplikovať pravidlá feedbacku na seba, kolegov i žiakov
  • Zaradiť feedback v rôznych podobách do svojich vyučovacích hodín
  • Vytvárať otázky aj priestor na reflexiu aktivít na vyučovaní
 
Rozsah: 3-4 hodiny