„Porozumieť samému sebe je základ života, ktorého zmysel postupne objavujeme.“ (Ján Košturiak)

Vzdelávanie pre riaditeľov, učiteľov poskytne praktické nástroje, ktoré im pomôžu zvládať a riadiť zmeny v prostredí školy, podporovať inovácie a úspešne adaptovať nové prístupy do každodennej praxe v oblastiach manažmentu zmien, kreatívneho myslenia a inovatívnych vzdelávacích prístupov. Cieľom tohto vzdelávania je pripraviť riaditeľov a učiteľov na zvládanie zmien a podporovanie inovácií s istotou, že tieto procesy budú pozitívne vplývať na školu, žiakov a celkovú kvalitu vzdelávania.

Lektorky:
Renáta Fogeltonová
Monika Urdová

Obsah workshopu: 

  • Porozumenie zmene a jej dopadu na školu, fázy procesu zmeny: zvládanie jednotlivých fáz zmeny (šok, odpor, prijatie, adaptácia) na úrovni riadenia a implementácie.
  • Riadenie zmeny a budovanie adaptabilnej školy, úloha riaditeľa ako lídra, ktorý vedie školu cez obdobie zmien, podporuje pozitívny prístup a vytvára prostredie, kde sú zmeny vnímané ako príležitosti.
  • Odolnosť voči zmenám a prekonávanie odporu
  • Podpora kreatívneho a inovatívneho myslenia: Ako vytvárať prostredie, kde sú inovatívne prístupy vítané a kde učitelia môžu skúšať nové metódy učenia bez obáv z neúspechu.
  • Zmena ako príležitosť pre profesionálny rozvoj, ako školu premeniť na miesto neustáleho učenia, mentoring a koučing v období zmien
  • Komunikácia pri zmene, ako komunikovať zmeny všetkým zúčastneným (učiteľom, žiakom, rodičom, komunite) a predchádzať nedorozumeniam.
  • Budovanie podpory pre zmenu: tímová spoluprácu na podporu zmien.
  • Získavanie spätnej väzby: Ako získavať spätnú väzbu od všetkých zainteresovaných strán a využiť ju na úpravu a zlepšenie zavádzaných zmien.

Absolventi workshopu získajú:

  • poznatky ako svoju školu viesť k úspešnému zvládaniu a prijímaniu zmien
  • porozumenie, ako zmeny ovplyvňujú školu, pedagógov a žiakov, poznať jednotlivé fázy procesu
  • prečo vytvárať pozitívnu atmosféru a podporovať aktívny prístup ku zmenám
  • ako na odporu voči zmenám, vnímať zmeny ako príležitosť na neustále učenie a rozvoj nových zručností u seba aj u kolegov.
  • podporovať ostatných učiteľov a zamestnancov prostredníctvom koučingu a mentoringu v procese adaptácie na zmeny
  • praktické nástroje, aktivity ako so zmenou pracovať

Rozsah:

2 – 4 hodiny