„Porozumieť samému sebe je základ života, ktorého zmysel postupne objavujeme.“ (Ján Košturiak)
Vzdelávanie pre riaditeľov, učiteľov poskytne praktické nástroje, ktoré im pomôžu zvládať a riadiť zmeny v prostredí školy, podporovať inovácie a úspešne adaptovať nové prístupy do každodennej praxe v oblastiach manažmentu zmien, kreatívneho myslenia a inovatívnych vzdelávacích prístupov. Cieľom tohto vzdelávania je pripraviť riaditeľov a učiteľov na zvládanie zmien a podporovanie inovácií s istotou, že tieto procesy budú pozitívne vplývať na školu, žiakov a celkovú kvalitu vzdelávania.
Lektorky:
Renáta Fogeltonová
Monika Urdová
Obsah workshopu:
- Porozumenie zmene a jej dopadu na školu, fázy procesu zmeny: zvládanie jednotlivých fáz zmeny (šok, odpor, prijatie, adaptácia) na úrovni riadenia a implementácie.
- Riadenie zmeny a budovanie adaptabilnej školy, úloha riaditeľa ako lídra, ktorý vedie školu cez obdobie zmien, podporuje pozitívny prístup a vytvára prostredie, kde sú zmeny vnímané ako príležitosti.
- Odolnosť voči zmenám a prekonávanie odporu
- Podpora kreatívneho a inovatívneho myslenia: Ako vytvárať prostredie, kde sú inovatívne prístupy vítané a kde učitelia môžu skúšať nové metódy učenia bez obáv z neúspechu.
- Zmena ako príležitosť pre profesionálny rozvoj, ako školu premeniť na miesto neustáleho učenia, mentoring a koučing v období zmien
- Komunikácia pri zmene, ako komunikovať zmeny všetkým zúčastneným (učiteľom, žiakom, rodičom, komunite) a predchádzať nedorozumeniam.
- Budovanie podpory pre zmenu: tímová spoluprácu na podporu zmien.
- Získavanie spätnej väzby: Ako získavať spätnú väzbu od všetkých zainteresovaných strán a využiť ju na úpravu a zlepšenie zavádzaných zmien.
Absolventi workshopu získajú:
- poznatky ako svoju školu viesť k úspešnému zvládaniu a prijímaniu zmien
- porozumenie, ako zmeny ovplyvňujú školu, pedagógov a žiakov, poznať jednotlivé fázy procesu
- prečo vytvárať pozitívnu atmosféru a podporovať aktívny prístup ku zmenám
- ako na odporu voči zmenám, vnímať zmeny ako príležitosť na neustále učenie a rozvoj nových zručností u seba aj u kolegov.
- podporovať ostatných učiteľov a zamestnancov prostredníctvom koučingu a mentoringu v procese adaptácie na zmeny
- praktické nástroje, aktivity ako so zmenou pracovať
Rozsah:
2 – 4 hodiny