Tajomný názov naznačuje, že kooperatívne vyučovanie môže zavádzať svojím názvom. Nestačí dať žiakov do skupín a tváriť sa, že máme skupinovú prácu. A nepomôžu potom ani sťažnosti, že sa v skupine vždy niekto vezie a niekto iný urobí prácu za všetkých. Na workshope sa dozviete viac o pravidlách a priebehu kooperatívneho vyučovania.
O lektorovi:
Marek Matuška- Stredoškolský učiteľ prírodovedných predmetov, skúsený mentor, lektor. Venuje sa nielen fyzike a chémii, ale aj modernej didaktike, mäkkým zručnostiam, osobnému rozvoju či tvorivému písaniu.
O workshope:
Prebieha kombinovanou formou. Časť myšlienok je prezentovaných, o ďalších sa diskutuje a niektoré je možné vyskúšať si zážitkovou formou.
Témy:
- Inštrukcie k skupinovej práci
- Hodnotenie kooperatívneho vyučovania
- Určovanie a hľadanie rolí
- Motivácia k práci v skupine
- Druhy a formy skupinových činností
- Problémy so správaním v skupinách
Absolvent odíde z workshopu s tým, že dokáže:
- Premyslieť si a nachystať skupinovú prácu
- Riadiť priebeh kooperatívneho vyučovania s ohľadom na dodržanie času, rozvoj spolupráce a silných stránok členov skupiny, plnenie kritérií a cieľov zadania
- Zaradiť skupinovú prácu do vyučovania ako bežnú formu aktivity
Rozsah: 4 hodiny