„Čo môže robiť žiak, nech nerobí učiteľ.“
Kde začať, ak chcete zmeniť svoje vyučovanie? Je rozdiel naštudovať si novú metodiku v literatúre a vyskúšať si ju v praxi. Cesta k modernému a populárnemu učiteľovi nie je ľahká, ak nemáte správnu podporu. Koncept lenivého učiteľa spája praktiky dobrej didaktiky a príjemnej triednej klímy. Na workshope sa stretnú učitelia, ktorý chcú začať aplikovať vo svojom vyučovaní základné princípy tejto koncepcie a získajú odpovede na otázky:
- Môžu žiaci pracovať sami, dobrovoľne, aj bez prítomnosti učiteľa?
- Môžu žiaci vytvoriť písomku a aj si ju sami opraviť?
- Dokážu sa žiaci kvalitne hodnotiť navzájom?
- Budú žiaci niečo vedieť, ak sa na hodinách namiesto frontálnej výuky budú len „hrať“?
- Ako sa môže učiteľ dostať spred tabule viac do úzadia?
- Je potrebné strácať čas s cieľmi či spätnou väzbou?
Lektor:
Marek Matuška
Stredoškolský učiteľ prírodovedných predmetov, skúsený mentor, lektor. Venuje sa nielen fyzike a chémii, ale aj modernej didaktike, mäkkým zručnostiam, osobnému rozvoju či tvorivému písaniu.
O workshope:
Prebieha zážitkovou formou, účastníci si môžu vyskúšať obe strany fungovania konceptu Lenivého učiteľa. Obsahovo sa dotkneme tém:
- skupinové vyučovanie
- diagnostika vedomostí
- problémy s klímou
- správanie žiakov
- plánovanie hodín
- hodnotenie
Časť programu je možné prispôsobiť potrebám zúčastnených.
O absolventovi:
Absolvent odíde z workshopu s tým, že dokáže:
- Naplánovať si prvé zmeny na svojich hodinách z konceptu Lenivého učiteľa
- Hľadať spôsoby, ako prenechať viac aktivity na strane žiakov
- Viac veriť svojim žiakom a prenechať im časť zodpovednosti za učenie
- Redukovať stres a napätie na hodinách vyplývajúce z nesprávneho prístupu k hodnoteniu
- 4 – 8 hodín